3 acties naar meer resultaat
Meer resultaat bereiken met meer vreugde en met minder energie?
1. Doe waar je goed in bent
Vraag jij je nooit eens af of je nog wel doet wat je leuk vindt? Waar je goed in bent?
Vraagt de rompslomp van iedere dag zo veel aandacht dat je veel meer bezig bent met het oplossen van dagelijkse calamiteiten? Dat je daardoor vaak niet meer toekomt aan de dingen waar je energie van krijgt?
Natuurlijk is het nodig om op alle terreinen scherp te blijven. Inkoop, weinig voorraad, verkoop, korte betalingstermijnen. Niet te veel achterstanden, motivatie van het personeel enz enz. Allemaal dingen die je als ondernemer meer bezig kunnen houden dan je lief is.
Hoe kun jij bezig zijn met waar jij energie van krijgt terwijl de andere aandachtspunten ook scherp in beeld krijgt, zonder dat het jou veel tijd kost?
Kijk hoe je kunt staan in je kracht en hoe je onderneming ondertussen ook scherp aan de wind kunt gaan. >>>
2. Ontdek en Ontwikkel je KRACHT
Heb jij goed in beeld waar jou KRACHT ligt? Wat je echt leuk vind en wara je energie van krijgt in plaats van dat het je energie kost? Wat de KRACHT is van je Organisatie en van je medewerkers.
Vaak word veel geïnvesteerd in het wegwerken van tekortkomingen en dingen die niet zo goed gaan. Medewerkers volgen een dure cursus om bij te spijkeren wat ze niet goed kunnen. Eigenlijk krijgen ze geen energie van het volgen van de cursus. Iets wat je al niet leuk vind leer je niet met enthousiasme. Na de training komen ze terug en vergeten ze al snel toe te passen wat ze hebben geleerd. Het verwatert in de oude patronen.
Als je medewerkers ondersteunt en met een cursus laat versterken wat ze leuk vinden en waar ze hoed in zijn, krijgen ze energie van het volgen van een cursus. Dat kun je nog versterken als je ook de organisatie versterkt in haar kracht.
Richt investeringen op het ontwikkelen van KRACHT. Als jij en je medewerkers doen waar ze goed in zijn, waar je plezier in hebben en energie van krijgen, dan gaat het allemaal veel effectiever. Als je de opleidingen, cursussen en trainingen van individuele medewerkers kiest in het perspectief van het versterken van je Organisatie, dan stimuleert het elkaar en komt er versnelling in je organisatie.
Enthousiasme verkoopt zichzelf. Ook je Klanten gaan dat merken. >>>
3. Jij de CoreBysuness: StafProfs de rest
Stafdiensten ben je als bedrijf vaak genoodzaakt in te vullen op het niveau van de 20% dat je ze af en toe nodig hebt. Deze medewerkers zijn gedurende het jaar vaak 80 % van hun tijd bezig met zaken die beneden hun niveau zijn.
Als ze nodig zijn voor de moeilijke zaken waarvoor ze zijn aangenomen, hebben ze daar in de meeste gevallen onvoldoende (meer) ervaring in.
Voor (specialistische) professionals is het leuk om met uitdagende dingen bezig te zijn. Voor jou is het handig om op het moment dat het erop aankomt te kunnen beschikken over de professional die dan nodig is.
Wil jij je stafdiensten adequaat invullen met medewerkers die afgestemd op het werk wat er te doen is? Productie werk vaan 80% van de tijd en gedurende 20% van de tijd door een specialistische professional voor de klus die dan moet worden geklaard?